Livet på Bakkegården

Bare vores dagligdag

Det er vores intention, at denne blog skal blive til en samling af øjebliksbilleder af vores hverdag her på Bakkegården. Måske bare en digital dagbog til glæde for os selv – og måske for vores familie.

Sommerferie 2017

FerieOprettet af Aase 13 aug, 2017 20:56

Vi har haft en uges ferie sammen.

Mandag og tirsdag tog vi på en lille udflugt, hvor der blev tid til både sightseeing og lidt geocaching. Ganske simpelt en tur ud i det blå med Lille Vildmose og Rosenholm Slot, som eneste faste holdepunkter. En rigtig dejlig tur, hvor der blev set på brugskunst, natur og flotte bygninger. Frokosten blev indtaget i skoven tæt på Mosskovpavillonen. Her brugte vi også anledningen til at tage en tur rundt om Store Økssø for at finde en cache.
Naturcenter Lille Vildmose var ikke, som vi havde forventet, så vi drog hurtigt videre. I Udbyhøj viste det sig at være en udfordring at finde aftensmad, men der var et pizzeria i Øster Tørslev. Vi havde en idé om at lige svinge ind et sted, hvor der var skilte med B&B eller Zimmer, men det viste sig at være stort set umuligt at finde et sådan sted. Så vi sluttede mandag af, med at kravle i soveposerne i en shelter i Mellerup.

Tirsdag morgen gik turen mod Randers og morgenkaffe, inden vi kom omkring Clausholm Slot (lukket – sæsonen var allerede slut) og videre til Rosenholm Slot, hvor vi heldigvis fik en god rundvisning med en meget kompetent guide. Det var spændende. Videre gik turen tilbage mod Thy ad små hyggelige veje, men desværre uden det store udbud af gallerier og caféer, som vi havde drømt om. Trods alt en dejlig tur, som blev afsluttet med aftensmad på et cafeteria, hvor vi ved, at maden er god og rigelig.

Vi må nok konstatere, at vi synes noget bedre om naturen på Himmerland end på Randers-kanten. Men sådan er der jo så meget…

Efter at have været på tur mandag-tirsdag, var der dømt hjemmedag og havearbejde onsdag. Det blev vejr til både lidt havearbejde og til at slappe fuldstændig af i en sækkestol med en god bog mens regnen trommede på tagvinduet. Men mellem bygerne blev der også tid til havearbejde og kaffe på terrassen.

Torsdag var det igen tid til en heldagsudflugt. Denne gang gik turen til Vestkysten – sådan omkring Ferring, Bovbjerg Fyr, Trans, Fjaltring, Torsminde og Fjand. En blanding af naturoplevelser, sightseeing og geocaching. Turen hjemad gik igen op mellem Nissum Fjord og Vesterhavet og over Ramme, Lomborg og Rom hjemover. Vesterhavet har en særlig plads i vores bevidsthed – det er dejlig natur.

Fredag og lørdag var hjemmedage med praktisk arbejde i haven og masser af hygge. Det blev høstet bønner og løg samt plantet nye jordbær. De gamle jordbær, der skulle fjernes blev gravet op og der blev luget mellem de jordbær, der skal blive. Det var dejligt at få det gjort, og vi hyggede os med arbejdet i fællesskab.

Lørdag aften var vi inviteret til middag hos bekendte og søndag var det igen udflugts- / geocachingdag. Vi kørte til Borbjerg Plantage og fandt 30 caches (og skridttælleren stod på godt 18.000). Det var en dejlig afslutning på en uges ferie. I morgen kalder hverdagen igen – mon vi føler os klar til det?