Livet på Bakkegården

Bare vores dagligdag

Det er vores intention, at denne blog skal blive til en samling af øjebliksbilleder af vores hverdag her på Bakkegården. Måske bare en digital dagbog til glæde for os selv – og måske for vores familie.

Nye hylder i stalden

Lidt af hvertOprettet af Aase 19 aug, 2017 19:03

For nogen tid siden resulterede gemalens samler- eller klunsergen i en ekstra køretur til arbejdspladsen, hvor hylder og bordplader fra den gamle kantine skulle bortskaffes.
Så efter at have stået på lager i et halvt års tid blev de lige pludselig monteret. Der var lavet tegninger af hylder i tre etager et helt andet sted i stalden, men vi er enige om, at denne løsning er mere enkel - og lige så god.
Hvis du spørger mig, så er det her bare en super løsning.

Her er plads til opbevaring af kartofler, gulerødder, rødbeder, æbler, løg m.v.

• Kommentarer(0)//bloggen.hekora.dk/#post221

Besøg fra Hviderusland

Lidt af hvertOprettet af Aase 10 aug, 2017 21:20

I weekenden havde vi besøg af to unge piger fra Hviderusland. Vi havde meldt os som værtsfamilie for en weekend i forbindelse med den sommerlejr, Tjernobylforeningen afholder hvert år. Fredag aften skulle vi afhente to ledere på lejren. De skulle (ligesom alle børnene) indkvarteres privat i en weekend. Herren i huset har lært nogle russiske ord i forbindelse med arbejde udenlands, men var lidt rusten, så det var en stor hjælp, at den ene af de to unge piger kunne en lille bitte smule engelsk. Ellers klarede vi kommunikationen med tegnsprog og fantasi. Vi fik pigerne indkvarteret, viste rundt og forklarede på bedste beskub. Efter 2 ugers arbejde som ledere for børnene var der træthed at spore, så pigerne fik sig et langt varmt bad og en god nats søvn. Lørdag formiddag lånte de et par cykler og drog en tur til stranden på egen hånd. Efter frokost fik de kontakt med familie/venner via internettet og tog derefter en lang lur. Lørdag aften kørte vi en tur til Vesterhavet, hvilket var en stor succes – bortset fra at den ene af pigerne frøs med anstand til sidst.

Søndag morgen spurgte vi pigerne, om de helst ville blive hjemme og slappe af eller om de hellere så, at vi kørte en tur. De ville meget gerne med på en tur ud i det blå. Den forkølede J. fik varm hyldebærsaft og blev forsynet med halspastiller, papirlommetørklæder og svigerdatterens skijakke (til låns). Dernæst blev der smurt madpakker og pakket tasker. Jeg viste pigerne ruten på kortet og forklarede at det var en heldagstur, vi havde tænkt os. Vi drog afsted og fulgte mere eller mindre den planlagte rute. Det blev hurtigt klart for os, at vi med fordel kunne nedtone de kulturelle indslag og bruge mere tid i naturen (især havet var en stor magnet). Det en dag tur med fjord, museum, færgefart, madpakke i det fri, gammeldags isvafler samt både hav og skov. Som afslutning spiste vi aftensmad på en havnecafé og leverede pigerne på lejren igen. Vi var i tvivl om, hvorvidt weekenden havde levet op til pigernes forventninger, men efter K.’s afskedsknus at dømme har det været mere end okay.

• Kommentarer(0)//bloggen.hekora.dk/#post216

Hallo - vi er her endnu

Lidt af hvertOprettet af Aase 09 aug, 2017 12:59

Efter tre uger med overarbejde og travlhed på kontoret for fruens vedkommende, er det nu blevet ferietid igen. En uges frihed fra job med tid til noget af alt det andet gode, livet har at byde på.

Blandt andet tid til udflugter i det danske sommerland samt at nyde køkkenhaven og dens afgrøder.

Der plukkes ærter, bønner og solbær. Der høstes løg, lækre rødbeder og store flotte rødløg.

Og blomsterne står også flot både i højbed og i georginbed.

Vi nyder livet i fulde drag.

• Kommentarer(0)//bloggen.hekora.dk/#post215

Stenbjerg

Lidt af hvertOprettet af Aase 14 jul, 2017 23:09
Weekenden er skudt i gang med en aftentur til havet - valget faldt i dag på Stenbjerg Landingsplads.

Efter ankomst til parkeringspladsen monteres vandrestøvler og turen går op over klitterne til spil-museet. Der er hverken tale om bræt- eller computerspil her.
Ned på stranden og en tur langs vandkanten for at lytte til bølgerne og stenene der ruller i brændingen. Vi ville gerne, at vi kunne kunsten at finde rav, men vi nøjes med pæne og sjove sten.

Der var lagt op til en flot solnedgang, vi så optakten ved havet, inden vi vendte snuden hjemad.

Den flotte røde aftenhimmel blev beundret fra et stop på en rasteplads på vejen mod Bakkegården og en skål jordbær, der ventede på at blive spist.
En rigtig dejlig aftenudflugt.

• Kommentarer(0)//bloggen.hekora.dk/#post214

Tilfældets Triumf

Lidt af hvertOprettet af Aase 27 maj, 2017 06:54
Ind imellem kan man godt gå og blive lidt filosofisk. I går eftermiddag gik vi og talte lidt om ting, vi skulle ha' gjort anderledes i forhold til skotterne - hvis vi dengang havde vidst det, vi gør nu. Bagklogskabens kloge lys og alt det der...
Så filosoferede vi lidt over de valg, vi har gjort de seneste 3-4 år, og det resulterede i en række spørgsmål. Ville du have valgt anderledes i den og den situation?
Overordnet set er vi meget godt tilfredse med vore valg. Det vi ville have gjort anderledes er enten småting eller helt glemt.
Se det er jo ikke så dårligt - slet ikke set i lyset af, at vi slet ikke havde planlagt at bo her!
Så at vi er så glade for dette valg af hjem kan vel næsten kaldes "tilfældets triumf"?

Og hvis man skal dømme efter disse to røde rododendroner, der flyttede med os, så kan de også rigtig godt lide at være kommet til Bakkegården.

• Kommentarer(0)//bloggen.hekora.dk/#post206

Test

Lidt af hvertOprettet af Aase 21 maj, 2017 21:40
Follow my blog with Bloglovin

• Kommentarer(0)//bloggen.hekora.dk/#post204

Besøg fra Schweiz

Lidt af hvertOprettet af Aase 14 maj, 2017 14:39
Sidste lørdag havde vi besøg fra Schweiz. Barbara, som er i praktik i Danmark kom forbi sammen med sin datter og svigersøn, som var på lynvisit i Nordjylland. Vi tog på udflugt i nærområdet.

Først kørte vi til Østerild for at se på de store vindmøller - det tænkte vi, kunne være interessant for de to unge ingeniører.

Frokosten blev et stjerneskud i Hanstholm og derefter tog vi videre til Vorupør, hvor vi havde en aftale med et par piger og 5 heste. En skøn ridetur på stranden. Det var første gang, Aase selv skulle prøve at styre en hest - og mon ikke det var nogenlunde det samme for Barbara? Henrik og de to unge havde lidt mere heste-erfaring og mod, men vi er overbeviste om, at det blev en god oplevelse for os alle sammen.

Efterfølgende hjem til Bakkegården, aftensmad og et spil Kubb på græsplænen.
Det var hyggeligt at se vore schweiziske venner igen.

• Kommentarer(0)//bloggen.hekora.dk/#post201

Minder fra Schweiz

Lidt af hvertOprettet af Aase 26 apr, 2017 07:00

Forleden havde vi besøg fra Schweiz. Barbara skal i praktik i Danmark og kiggede forbi til aftensmad sammen med sønnen Fabian.

De havde en overraskelse med til os. Fem flasker Möhl og tilhørende krus (som vi ikke fandt til salg) på ferien. Jubi vi glæder os til at sidde på terrassen og nyde et krus æblevin og tænke på ferien i Schweiz.